PandGarant aan de binnenkant

Middels een aantal artikelen op de website willen we u de komende tijd wat meer inzicht geven in de processen die spelen bij PandGarant. Zo kunt u meer te weten komen over ons en over onze manier van werken. Welkom bij de serie ‘PandGarant aan de binnenkant’!

In dit eerste bericht staat de indeling van PandGarant centraal. Wat doen we en hoe doen we dat, is de vraag die in een notendop geprobeerd wordt te beantwoorden.

Doel
PandGarant wil aangesloten VvE’s ondersteunen op verschillende vlakken. Dit doen we door de VvE te beheren op organisatorisch, financieel en technisch vlak. De VvE zelf bepaalt wat er gedaan moet worden, middels de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV). De besluiten en actiepunten die hieruit voortkomen, kunnen door PandGarant (eventueel in samenwerking met het VvE-bestuur) opgepakt worden.

Onder organisatorisch beheer valt o.a. het inplannen en verzorgen van de ALV. De vergaderstukken worden voorbereid en besproken met het bestuur, leden worden uitgenodigd, bewonersadministratie wordt bijgehouden en actiepunten worden uitgevoerd. Meer informatie vindt u hier.

Het technisch beheer behelst twee onderwerpen: dagelijks onderhoud (verhelpen van storingen en het organiseren van contracten voor dagelijkse zaken als schoonmaak en tuinonderhoud) en planmatig onderhoud. Dit laatste gebeurt aan de hand van een meerjarenonderhoudsplanning. Meer informatie vindt u hier.

Het financieel beheer ten slotte betreft onder meer het innen van de maandelijkse bijdrage, het maken van de financiële vergaderstukken (jaarrekening, begroting) en het coördineren van een eventuele incassoprocedure, in het geval van achterstallige betalingen bij één of meerdere eigenaars. Meer informatie vindt u hier.

Meer informatie
Zoals u in de inleiding heeft kunnen lezen, zullen we de komende tijd dieper ingaan op de werkzaamheden van PandGarant. Heeft u vragen of wilt u graag een specifiek onderwerp besproken zien worden? Neem dan contact op via communicatie@pandgarant.nl.