Resultaten klanttevredenheidsonderzoek 2016

Inzicht in de tevredenheid van onze klanten is van cruciaal belang. Wij streven naar een constante verbetering van de dienstverlening. Om in kaart te brengen wat belangrijk is voor onze klanten hebben wij vorig jaar een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Het onderzoek is gesplitst in twee expertises binnen de dienstverlening van PandGarant, t.w. enquête over de repartieverzoeken en de enquête naar aanleiding van de Algemene Ledenvergadering. In het onderzoek is onder meer gevraagd naar de ervaringen in het contact, vragen over meldingen/klachten, de kwaliteit van de dienstverlening en de deskundigheid van de medewerkers.

In 2016 hebben wij bijna 1900 enquêtes met betrekking tot reparatieverzoeken verstuurd. Hiervan heeft ongeveer 40% daadwerkelijk de enquête ingevuld. De gemiddelde score die is gegeven op dit onderdeel van de dienstverlening is een 8.1 (landelijk 7.9). Van de enquête met vragen over de Algemene Ledenvergadering zijn er 3500 verstuurd en heeft 23% deelgenomen. Op dit onderdeel is een gemiddelde gegeven van een 7.6 (landelijk 7.5).

Met deze cijfers zijn wij zeker tevreden en gemotiveerd om zo door te gaan. Waarvoor onze dank! Maar we zien ook nog ruimte voor verbetering. Hier gaan wij het komende jaar volop mee aan de slag.